Logo nedir? Söz mealı olarak soy mukabillığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda kelime mealının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan can veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını yapacak can veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin henüz çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin çoğu kez logoları kesimü temaşa değer. Fakat ansızın ziyade kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çkızılışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zorlamasız anlaşılır, sınırırlanması zorlamasız, olanaklı başüstüneğunca azca adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çmüsavi baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yetişkin beis verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine elverişli olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıkeşik icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün dahi temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu olgun çok önemlidir.